Alimente bune si rele pentru sanatatea ta

 Ce e bun
• Cotlet fript + salata verde si lamaie
Vitaminele C si A prezente In salata si In lamaie ajuta organismul sa sintetizeze mai usor substantele daunatoare din friptura. Printre acestea se afla si radicalii liberi, care provoaca Imbatranirea si moartea prematura a celulelor.

• Morcovi rasi + ulei
Alimentele bogate In caroten si In vitamina A (morcovi, spanac, ridichi), In vitamina E (varza, salata verde) si In vitamina K (rosii) pot fi combinate cu ulei. Sunt substante liposolubile, adica trebuie sa fie dizolvate In grasimi pentru a fi absorbite de organism. Daca preferi legumele crude, mananca-le fara grasimi. Cantitatea normala de grasimi (25g/100 ) va fi distribuita In celelalte mese.

• Paste + fasole
Amandoua alimentele au un continut bogat de proteine care deriva din aminoacizi. Nu toate alimentele au aceasta cantitate importanta de aminoacizi. De aceea, trebuie combinate In asa fel Incat unele sa completeze carentele altora. De exemplu, cerealele (sub forma de paste) cu legumele, sau cerealele cu semintele uleioase (nuci, migdale).



• Fasole + portocale
Fierul care este continut de legume (de exemplu fasolea, ridichile, varza) si de unele verdeturi, este mai bine asimilat cand este asociat cu vitamina C. Petru a profita din plin de aceste beneficii, fructele care contin multa vitamina C se consuma crude. Nu trebuie sa exagerezi, pentru ca poti obtine efectul contrar. E bine ca In ziua In care ai mancat fasole uscata, sa mananci portocale, kiwi, da nu mai mult de un fruct sau doua.

• Tort + ceai cu lamaie
De ce cu lamaie? Pentru ca lamaia contine niste substante care intervin asupra proteinelor continute de faina, ajutand digestia care Incepe din momentul masticatiei. Efectul este mai mare deoarece, daca se mesteca bine, saliva actioneaza si ea, facand alimentele mai usor de digerat. Si proteinele din lapte devin mai usor de digerat, datorita substantelor acre din lamaie. In general, este bine ca iaurtul sa fie urmat de un suc de portocale, iar branza sa fie urmata de una sau de doua mandarine.
 Ce nu e bun

• Iaurt + biscuiti
Absorbtia calciului se diminueaza din cauza unor substante continute de cereale sau de produsele alimentare bogate In fibre de cereale. Daca biscuitii Iti fac bine, mananca-i, dar nu In combinatie cu lapte. Iar painea alba trebuie alternata cu cea integrala. Branzeturile si lactatele nu se combina cu cacao si spanac.

• Lapte + cafea
Se Intampla sa nu te simti bine dupa ce ai baut lapte cu cafea. Cafeaua contine o serie de acizi care modifica proteinele din lapte, transformandu-l Intr-un aliment greu de digerat.

• Branza si sunca afumata
Desi este o uniune foarte gustoasa, nu are efecte benefice asupra organismului. Branzeturile contin calciu, iar sunca fier. Aceste alimente nu pot fi introduse In corp In acelasi timp, deoarece nu sunt absorbite complet. Cel mai mult are de suferit fierul, care este “neglijat” de organism, In favoarea calciului.

• Varza cruda + peste
Varza si conopida contin substante care compromit absorbtia iodului. Acest mineral este indispensabil pentru buna functionare a glandei tiroide, deci a metabolismului. Inconvenientul poate fi evitat fierband bine legumele sau folosind In locul sarii obisnuite, sare iodata.

Republished by Blog Post Promoter

Diete si Cure de Slabire Similare